پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
05 آبان 1400 - 10:31

شاه کلید عزت و امنیت

دعوت‌ به‌ وحدت‌ مسلمانان‌ و پرهيز از تفرقه‌، از دستورات‌ قرآن‌ و سيره‌ نبي‌ اكرم‌(ص) و اولياي‌ دين‌ است‌.
نویسنده :
بهزاد کاظمی
کد خبر : 10086

پایگاه رهنما:

دعوت‌ به‌ وحدت‌ مسلمانان‌ و پرهيز از تفرقه‌، از دستورات‌ قرآن‌ و سيره‌ نبي‌ اكرم‌(ص) و اولياي‌ دين‌ است‌. قرآن‌ كريم‌ همه مسلمانان‌ و پيروان‌ خود را به‌ اعتصام، وحدت‌ و پرهيز از تفرقه‌ فرا مي‌خواند و ضمن آنکه همگان را به همبستگی فرا خوانده است از وحدت اسلامی به عنوان نعمت یاد کرده و اختلاف را در ردیف عذاب الهی قرار داده است. پيروان‌ شريعت‌ محمدي‌(ص) هرگز نبايد از اين‌ نكته‌ غفلت‌ کنند كه‌ يكي‌ از اقدامات‌ اساسي‌ و برنامه‌هاي‌ پيامبر اكرم(ص) ايجاد وحدت‌ و الفت‌ و اخوت‌ بين‌ مسلمانان‌ بوده‌ است‌.

وحدت‌ اسلامي‌ يكي‌ از مهم‌ترين‌ ضرورت‌هاي‌ تاريخي‌، اجتماعي‌ و سياسي‌ مسلمانان‌ در جهت‌ ايستادگي‌ و پويايي‌ و هويت‌ امت‌ اسلامي‌ و از مهم‌ترين‌ عوامل‌ عزت‌ و پيروزي‌ آنها در همه صحنه‌هاست‌ و در مقابل‌، تفرقه‌ و تشتت‌ جز ذلت‌ و پراكندگي‌ و به‌ هدر رفتن‌ نيروهاي‌ فكري‌ و سرمايه‌هاي‌ انساني‌ امت‌ اسلامي‌، ثمري‌ نخواهد داشت‌.

دشمنان اسلام با ایجاد تشتت و تفرقه بین ملت ها و مذاهب مختلف مسلمان، به دنبال اهداف شوم خود ازجمله غارت و نابودسازى منابع مادى و معنوى کشورهاى اسلامى و در نهایت گستراندن سلطه ظالمانه و استکبارى خویش هستند. تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی، سیاست دشمنانی است که نه شیعه و نه سنی را قبول ندارند. بین شیعه و سنی اشتراکات فراوانی وجود دارد که همین اشتراکات می تواند مهمترین عامل اقتدار و غلبه بر توطئه های دشمنان اصل اسلام باشد و پیروزی جبهه مقاومت اسلامی را رقم بزند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی و همدستان منطقه ای آنها با بازی گروهک های تکفیری و داعشی سعی دارند تا به هر شکل ممکن بین شیعه و سنی دودستگی ایجاد کنند و بهانه ای برای بر هم زدن امنیت به وجود آورند.

مدتی است که «رسم شیعه‌کشی» در افغانستان نمایان شده و بارها شاهد حملات تروریستی مرگبار بوده‌ایم که در آن‌ها صدها شیعه مظلوم افغانستان به شهادت رسیده‌اند و هر بار گروهی تحت عنوان «داعش خوراسان» مسئولیت این جنایت را به‌عهده گرفته است.طی هفته های گذشته، انفجار در ولایت قندوز و مسجد شیعیان در ولایت قندهار صدها شهید و مجروح بر جای گذاشت که از طراحی سناریوی خطرناک برای شیعیان افغانستان حکایت دارد.

این اقدامات تروریستی بر ضد شیعیان را باید به عنوان فصل جدیدی از سناریوی آمریکا برای بحران سازی در منطقه و جبهه مقاومت پس از خروج شتاب زده از افغانستان، قلمداد کرد. زیرا مدت‌ها قبل از خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، بخشی از عناصر جنایتکار داعشی از سوریه و عراق به افغانستان انتقال داده شدند که ترکیه، آذربایجان، پاکستان و طالبان و تعدادی از رژیم‌های مرتجع عرب نیز علاوه بر ایالات متحده در این کار شرکت داشتند.

شیعه کشی در افغانستان و بحران مرزی آذربایجان و ایران و تشدید عملیات تروریستی گروهک‌های ضد انقلاب، بخشی از سناریوی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای برای ایجاد کمربند بحران در اطراف ایران تلقی می‌شود که بحران سازی در لبنان، حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه  نیز حلقه های دیگر آن محسوب می شود.

واقعیت آن است که منطقه ما اکنون با نفوذ غیر مشروع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی دراربیل عراق، بحرین، امارات، آذربایجان با خطری جدی مواجه شده و شیعیان بیگناه منطقه به ویژه شیعیان افغانستان قربانی این نفوذ هستند.

شیعیان افغانستان و جان، مال و ناموس شیعه افغانستانی خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است و طالبان به‌عنوان دولت برقرار، مسئول تأمین امنیت تمام مردم افغانستان و همچنین مسئولیت جلوگیری از تکرار فجایع شیعه‌کشی را بر‌عهده دارد.

البته نشانه رفتن انگشت اتهام به‌سوی طالبان در شیعه‌کشی در شرایط فعلی غیر از تشدید اختلاف سنی و شیعه نتیجه ای ندارد. دشمنان اصلی اسلام و مسلمین و طراحان و آمران شیعه‌کشی، جز آمریکا و رژیم صهیونیستی نیستند که شکست ترفندهای آنها فقط از مسیر وحدت اسلامی و اتحاد شیعه و سنی می گذرد.

 در حقیقت، وحدت به معنی واقعی کلمه، راه نفوذ دشمن بر ملت های مسلمان را می بندد و سبب امنیت و شوکت مسلمانان در برابر قدرت های مستکبر و خناسان می گردد. معنای وحدت اسلامی در مسائل مربوط به جهان اسلام، تاکید بر اشتراکات اعتقادی و همسو حرکت کردن در مقابل دشمنان مشترک است. 

 

 

ارسال نظرات